Seni Çok Sevdik Stockholm!

Geçen ay metrolarına indiğimiz ve çılgın mimarilerini incelediğimiz Stockholm’üm bu ay güneşli sokaklarını gezelim...

Stockholm’den herkese tekrar selamlar! Geçen ay metrolarına indiğimiz ve çılgın mimarilerini incelediğimiz Stockholm’üm bu ay güneşli sokaklarını gezelim, sabah kahvaltısından gece yatana somonlar yiyelim ve güneşli olduğu anlarda bile burnunuzu sızlatan soğuğunu içimizde hissedelim istiyorum! Hazırsak, karşınızda Stockholm!

Öncelikle ayak bastığınız anda buraya neden ‘kuzeyin Venediği’ dediklerini çok net anlıyorsunuz! Çünkü gözünüzü çevirdiğiniz her yer ada; her yer deniz! Minik minik onlarca adadan oluşan bir şehirdeyiz ve bu da size yürüdüğünüz her an inanılmaz fotoğraflar çıkarmanıza neden oluyor..

Başlıca bölgelerini sıralamamız gerekirse bunların başında Gamla Stan (Eski Şehir), Skeppholmens,Djurgarden, Södermalm, Östermalm, Normalm, Kungsholmen geliyor. Ama benim en en çok keyifaldığım yer kesinlikle Gamla Stan’di (yandakifotoğraf). Çünkü burası 13. Yüzyıldan kalmamimarilerin bulunduğu şehrin en eski yerleşimbölgesi.. O kadar ki şehirdeki neredeyse tüm baş yapıtlar bu adada ye alıyor; Kraliyet sarayı,Stockholm Katedrali (biz çok daha büyük bir katedralbekliyorduk açıkçası), Parlamento binası, NobelMüzesi ve Riddarholm kilisesi hep burada yeralıyorlar!

Burası aynı zamanda Stockholm ve İsveç’in de tüm hediyeliklerini bulabileceğiniz uzuun alışveriş caddelerini barındırıyor, aklınızda olsun

Biz otel tercihimizi, gelmeden birkaç hafta önce Skeppsholmen adasında yer alan Hotel Skeppsholmen’dan yana kullanmıştık; ne kadar doğru bir karar verdiğimizi de kaldığımız 4 gün boyunca gördük.. Çünkü bu ada Gamla Stan’in hemen yanında olmasına ve tüm şehre hemen karşıdan bakmasına karşın, içerisinde sadece kaldığımız bu otel ve Modern sanatlar müzesinin bulunmasından ötürü oldukçasessiz ve sakindi. Sanki bir tatil köyünde kalıyormuş huzuruyla uyanıp kahvaltımızı yapıyor, sonrasında çıkıp 10 dakikalık bir yürüyüşle kendimizi şehrin ritmine bırakabiliyorduk… Şehrin her iki yüzünü dehissedebildiğimiz için şehrin ortasındaki bir oteldense bu oteli herkese tavsiye edebiliriz  Kahvaltı ve odaların temizliği de kesinlikle 5 yıldızdı!

Şimdi açık büfeyle karşılaşan Türk’ün bir imtihanı vardır her aman bildiğiniz gibi  Ama Stockholm’de şunu gördük; karıştırma

konusunda cidden bizden beterler! Bu yanda gördüğünüz tamamen benim seçimim açık büfeden topladığım kahvaltı tabağım; aslında sadece millet ne yaparsa aynısını yaptım onların yediklerini yemek için ve ortaya böyle birşey çıktı!  Çırpılmış yumurta ve sosis, jambon, çok tahıllı bir ekmek üzerine enteresan bir peynirleri var kaymak gibi, onu sürüp üstüne de somon koyuyorlar mesela.. Sabahları somon çok sevdiğim bir şey olmadığı için seve seve Ayşe’ye veriyorum  Üstüne de tatlıolarak kruvasan, reçel ve meyve salatası…Çok lezzetliydi ya!

Öğle yemeğinde, farklı birşeyler yiyelim o zaman diyoruz ve kendimizi somona bırakıyoruz haha!  Yukarıda gördüğünüz Paradise,

Mariatorget bölgesinin efsanevi bir ekolojik market-restoran dükkanı.. Alt katı full organik sağlıklı yiyeceklerle doluyken, üst katında dasomondan sandviçe, bir sürü farklı tarzda yemek birimleri bulunuyor.Bizim tercihimiz, içeriğini kendin seçtiğin somonlu-pilavlı bir salata oluyor

Akşamki tercihimizi havalı bir sushi restorandan yana kullanalımistiyoruz: Tak! Stockholm’e tepeden bakan, yemekten sonra ‘roof’unda,şehir manzarasıyla kokteylinizi de içebileceğiniz süper mekan!

Stockholm’ün daha %30’unu anlatamadım 2 aydır ve daha aylarca anlatasım var gerçekten  Ama genel hatlarıyla bizim için tüm diğer

Solna Centrum istasyonu, Stockholm’ün yeraltındaki sönmeyen ateşi gibi; her daim canlı ve sıcak!

‘güney’ Avrupa şehirlerinden ayrılan farklı bir havası vardı ve tekrar

1975’te açılan istasyon, Dünya’nın en güzel metroları arasında gösteriliyor. Ben de, yaklaşık 6 yıllık

gitmeyi kesinlikle isteyeceğimiz bir şehir olarak aklımıza kazındı.

metro projesi deneyimimle birlikte artan ilgimden dolayı merakla gezdim tüm bu istasyonları. Ve

Farklılıkları sevenlere, bu güzel ülkeye en azından bir kere gelmelerini

gerçekten hissettiğim duygu ‘neden biz yapamıyoruz?!’ oldu… Bakın 1950’lerden bahsediyoruz, yani

öneriyor, önümüzdeki ay yepyeni bir yazıyla görüşmek üzere sevgilerimi

bundan yaklaşık 65 yıl öncesinden… Bir ülkenin böyle bir istasyonu tasarlayabilecek vizyonunun

sunuyorum
olması muazzam bir şey gerçekten…

Herkese musmutlu, bol gezmeli ve keyifli yıllar!

Comments 0

kaydol

Tür Seç
Kişilik Testi
Kişiliğin hakkında sonuçlara varılan birkaç seri soru
Bilgi testi
Genel kültürü test edebileceğin bir seri soru